Veiligheid

Hoe verstuur ik een beveiligd bericht?

Na het inloggen, kunt u een beveiligd bericht versturen door rechtsboven op “Berichten” te klikken. Onderaan de pagina klikt u op “Nieuw bericht” en vervolgens op “Bericht versturen”.

Waar kan ik mijn persoonlijke gegevens aanpassen ?

Voortaan kunt u zelf via de Home pagina, door te klikken rechtsboven op ‘Profiel’, uw e-mailadres, uw veiligheidsgegevens en uw GSM nummer wijzigen. Als u uw adres wilt wijzigen, stuur ons dan uw nieuwe adres via een beveiligd bericht.

Hoe kan ik tegoeden en effecten overzetten van mijn persoonlijke rekening naar mijn gezamenlijke rekening?

Geld- en spaartegoeden kan u zelf overschrijven naar deze gemeenschappelijke rekening via ‘Mijn transacties – Overschrijvingen’. Voor de ME1, ME6 en ME3 spaarrekening moet de normale opzegperiode gerespecteerd worden. Voor het overzetten van spaargeld van een ME spaarrekening, kunt u zelf online een instructie geven via ‘Mijn transacties – ME opvraging’. Termijnrekeningen kunnen niet voor de vervaldatum overgezet worden. Eens de termijnrekening is vervallen, kan u zelf online de tegoeden overschrijven naar een rekening naar keuze. Als u effecten van uw effectenrekening wenst over te dragen, kan u ons een beveiligd bericht versturen met de instructie. Momenteel kunnen fondsen van een persoonlijke modelportefeuilles enkel overgezet worden indien er een gemeenschappelijke modelportefeuille bestaat. Het moet over de identieke modelportefeuille gaan. Beschikt u hier nog niet over, open deze dan eerst. Bij het openen van een gezamenlijke modelportefeuille, zal een minimale inleg van EUR 2.500 vereist zijn. Om de fondsen van uw persoonlijke modelportefeuille over te dragen naar de nieuwe gemeenschappelijke modelportefeuille, stuurt u ons vervolgens een beveiligd bericht met deze aanvraag. Vermogensbeheerportefeuilles kunnen helaas niet worden overgezet naar een gezamenlijke rekening.

Wat doe ik als ik geen SMS code ontvangen heb bij het inloggen op de nieuwe website?

Op het login scherm klikt u op ‘’Ik heb geen SMS code ontvangen”.Dan ziet u de laatste vier cijfers van uw GSM nummer waarnaar de SMS code reeds is verstuurd. Mocht dit niet het juiste GSM nummer zijn, klik dan op “Wijzig GSM-nummer”. Hier kan u uw GSM nummer opnieuw in te stellen. Mocht het GSM nummer wel juist zijn, klik dan op “Opnieuw versturen” en u ontvangt een nieuwe SMS code. Gelieve steeds de meest recente SMS code te gebruiken. Tevens heeft u de mogelijkheid om een oproep op uw GSM te ontvangen met een gesproken SMS code. Hiervoor dient u op “Bel me met code” te klikken.

Mijn persoonlijke rekening omzetten naar een gemeenschappelijke rekening?

Het is niet mogelijk om een persoonlijke rekening om te zetten naar een gemeenschappelijke rekening. Als bestaande klant, kunt u een nieuwe gezamenlijke rekening openen met een bestaande of nieuwe MeDirect klant. Uw mederekeninghouder dient eerst een persoonlijke MeDirect rekening te openen zodat ook hij of zij ook over inloggegevens beschikt en ook over een persoonlijke MeDirect Geldrekening beschikt. Nadat deze persoonlijke rekening is geactiveerd, kunt u of uw mederekeninghouder via de beveiligde website een gezamenlijke rekening aanvragen via ‘Open een rekening’. U dient deze nieuwe aanvraag beiden elektronisch te ondertekenen via de beveiligde website. U logt dus beiden afzonderlijk in met uw persoonlijke veiligheidsgegevens om uw nieuwe gemeenschappelijke rekening te activeren.

Is de MeDirect Mobile App veilig?

Ja. Uw persoonlijke gegevens zijn veilig bij ons. We gebruiken geavanceerde encryptie- en controle technologie, en we slaan nooit persoonlijke bankgegevens op uw telefoon op.

Hoe open ik een gezamenlijke MeDirect rekening als een bestaande of nieuwe klant?

De aanvraag tot het openen van een gezamenlijke rekening, kan gedaan worden door een bestaande klant. Hiervoor dient ueerst in te loggen op de nieuwe beveiligde site. Dan klikt u op de knop ‘Open een rekening’ die rechtsboven terug te vinden is op uw Home pagina. Vervolgens kunt u aangeven of u een gezamenlijke rekening wil openen met een nieuwe of een bestaande klant. Nadien wordt de toestemming gevraagd van de tweede rekeninghouder om de gezamenlijke rekening te openen. Indien u beiden nog geen klant zijn bij MeDirect, kunt u een nieuwe gezamenlijke rekening aanvragen door beiden klant te worden. Vervolgens wordt de toestemming gevraagd van beide rekeninghouders om de gezamenlijke rekening te activeren. Als gezamenlijke rekeninghouders zal u beiden toegang hebben tot gezamenlijke MeDirect Geldrekening. Nadien kan u beiden een nieuwe gezamenlijke Spaar- en/of Beleggingsrekening openen. Bij een gezamenlijke rekening kan elke rekeninghouder handelen alsof hij de enige rekeninghouder is. Eens de rekening is geactiveerd, is er geen verdere toestemming vereist van de mederekeninghouder voor het uitvoeren van transacties, beleggingen en betalingen.