Veelgestelde vragen


Hoe word ik klant?

  1. Klik op 'Word klant' om het online aanvraagproces te starten. U wordt gevraagd of u een persoonlijke of een gezamenlijke rekening wilt openen. Vul uw persoonlijke gegevens in zoals gevraagd op het scherm.
  2. U wordt begeleid om een duidelijke kopie van de voor- en achterkant van een geldige Belgische identiteitskaart op te laden en tevens een selfie te maken.

    U kan hiervoor kiezen uit de volgende 2 opties:

    • Gebruik uw smartphone om uw identiteitskaart te fotograferen en een selfie te nemen.
    • Upload een foto of scan van uw identiteitskaart en maak een selfie met de camera op uw elektronische apparaat (bijv. Webcam aangesloten op uw computer).
  3. Voltooi het online aanvraagproces en onderteken het digitaal met behulp van een SMS code. Gelieve hiervoor uw mobiel bij de hand te houden.
  4. Voer een eerste betaling uit naar uw MeDirect Geldrekening vanaf een externe rekening die op uw naam staat.
    • Als u een aanvraag heeft ingediend om een gezamenlijke rekening te openen, kunt u uw eerste betaling overschrijven van een externe gemeenschappelijke rekening (geregistreerd op naam van beide rekeninghouders) of van twee verschillende rekeningen, elk geregistreerd op naam van de individuele rekeninghouder.
  5. Zodra de betaling is ontvangen, wordt een MeDirect Geldrekening voor u geopend. U zal dan volledige toegang krijgen tot de beveiligde website.

Eens ingelogd op de beveiligde website, kunt u via de knop ‘Een rekening openen’ een Spaarrekening, een Termijnrekening en/of een Beleggingsrekening openen.