Kan ik mijn kaartgegevens bekijken via mijn account?

Ja, ga naar het tabblad “Kaarten” in de MeDirect-app of via de online banking website en klik op “Gegevens weergeven”. De kaartgegevens die u nodig hebt om online te betalen, zijn tijdelijk zichtbaar. Via de functie “Kaartnummer kopiëren” kan u eenvoudig gebruikmaken van uw gegevens.

Waar kan ik de pincode van mijn kaart bekijken?

Ga naar het tabblad “Kaarten” in de MeDirect-app of via de online banking website om de pincode van uw kaart te bekijken. Klik daarna op “Instellingen” en “Pincode weergeven”.

Kan ik mijn pincode veranderen?

U hebt uw pincode gekozen toen u de kaart bestelde. Als u graag uw pincode wilt wijzigen, kan u naar een Bancontact CASH-punt gaan en kiezen voor “Pincode wijzigen”. Het dichtstbijzijnde punt vindt u hier. Daarna wordt de PIN-code automatisch aangepast in uw app.

Wat moet ik doen als ik een betaling van mijn kaartrekening niet herken?

Als u een transactie opmerkt die u niet uitgevoerd hebt, blokkeer dan onmiddellijk uw kaart door naar het tabblad “Kaarten” te gaan in de MeDirect-app of via de online banking website. Klik daarna op de knop “Blokkeren”, net onder de afbeelding van uw kaart. Neem ook direct contact met ons op via beveiligd bericht of bel ons op (+32) 2 887 20 05 (tijdens de kantooruren) of (+32) 2 887 20 04 (buiten de kantooruren).

MeDirect zal nooit contact met u opnemen via SMS, e-mail of telefoon i.v.m. problemen met uw kaart. Klik nooit op een link die u via zo’n kanaal ontvangt en geef nooit uw geheime code of kaartnummer. MeDirect neemt altijd contact met u op via beveiligd bericht.

MeDirect kantooruren: Maa – Vrij: 09:00 tot 20:00, Zat: 09:00 tot 14:00.

Hoe kan ik een vervangkaart voor een beschadigde kaart krijgen?

Ga naar het tabblad “Kaarten” in de MeDirect-app of via de online banking website om een vervangkaart te krijgen voor een beschadigde kaart. Klik daarna op “Instellingen” en op de optie “Mijn kaart vervangen” om uw kaart te vervangen. Zorg ervoor dat u uw beschadigde fysieke kaart ongeldig maakt door deze in stukken te knippen.

Wat moet ik doen als een geldautomaat mijn kaart ingeslikt heeft?

Als uw kaart ingeslikt is door een geldautomaat, ga dan naar het tabblad “Kaarten” in de MeDirect-app of via de online banking website. Klik daarna op “Instellingen” en op “Mijn kaart vervangen” om een nieuwe kaart te krijgen en uw abonnementen actief te houden. Uw kaart wordt onmiddellijk geannuleerd. Volg hierna de stappen om uw vervangkaart te vragen.

Kan ik mijn kaart tijdelijk blokkeren?

U kan uw kaart tijdelijk blokkeren. Om dit te doen, gaat u naar het tabblad “Kaarten” in de MeDirect-app of via de online banking website. Klik daarna op de knop “Blokkeren”, net onder de afbeelding van uw kaart. Extra hulp nodig? Neem gerust contact op met onze klantendienst op (+32) 2 887 20 05 (tijdens de kantooruren) of op (+32) 2 887 20 04 (buiten de kantooruren).

Wilt u de kaart opnieuw deblokkeren? Klik dan op de knop “Deblokkeren” en verifieer uzelf om opnieuw met uw kaart te kunnen betalen.

MeDirect kantooruren: Maa – Vrij: 09:00 tot 20:00, Zat: 09:00 tot 14:00.

Hoe zeg ik mijn kaart op?

Om uw kaart op te zeggen, gaat u naar het tabblad “Kaarten” in de MeDirect-app of via de online banking website en klikt u op de knop “Instellingen”. De knop “Mijn kaart opzeggen” vindt u onderaan de lijst. Na bevestiging wordt uw kaart automatisch gedeactiveerd.