Belgian Buy-to-Let Specialist Manager

De Bank werkt actief aan mogelijkheden voor verdere groei op de Belgische hypotheekmarkt, onder meer door de ontwikkeling van nieuwe concepten, zoals buy-to-let lending.

Wij zijn geïnteresseerd in een ontmoeting met Belgische BTL-professionals die willen bijdragen tot het beheer van de Belgische hypotheekbusiness lijn en die nieuwe concepten willen ondersteunen en/of verantwoordelijk willen zijn voor de ontwikkeling ervan.

De functie van Buy-to-Let Specialist is een combinatie van Credit Management en Product Management. Wij geloven dat deze functie een uitstekende opportuniteit is voor een BTL specialist, die op zoek is naar een volgende stap in zijn/haar carrière. Op zoek is naar bredere verantwoordelijkheden in de buy-to-let hypotheken business, waarbij kredietdossierwerk gecombineerd wordt met een meer naar buiten gerichte marktvisie en zo een all-round professional wordt.

Wij kunnen u een flexibele werkomgeving bieden waar het evenwicht tussen werk en privéleven belangrijk is, met een intellectuele uitdaging waardoor u kunt groeien, en een competitief pakket.

Duties and responsibilities

  • Werken aan de ontwikkeling en het beheer van hypotheekproducten; binnen een kleine bank omvat dit de gehele waardeketen, van het eerste concept, via de technische en juridische uitvoering, tot de financiering en ten slotte de introductie op de markt.
  • Monitoren en analyseren van concurrerende producten/concepten. Het volgen van de markt en het signaleren van nieuwe producten of ontwikkelingen die voor de bank van belang kunnen zijn. Ervoor zorgen dat de directie op de hoogte is van relevante ontwikkelingen en geadviseerd wordt over eventueel te nemen maatregelen ter bescherming of verbetering van de positie in de (BTL) hypotheekmarkt.
  • Het verrichten van marktonderzoek.
  • Het onderhouden van het interne kredietbeleid ten aanzien van (BTL) hypotheken, acceptatiecriteria in samenwerking met Risk.
  • Bewaken van prijsstelling en ondersteunen van repricing processen.
  • Analyseren van de portefeuille op het gebied van risico/performance.
  • Het fungeren als referentiepunt voor de BTL underwriting.
  • Voorbereiden, indienen en bespreken van kredietvoorstellen voor het kredietcomité.

Required knowledge, skills, and experience

  • Bachelor of masterdiploma plus 5+ jaar van progressief verantwoordelijke en relevante ervaring in buy-to-let hypothecaire kredietverlening in België (ervaring in kredietgoedkeuringen van buy-to-let hypotheken wordt als een plus beschouwd).
  • Uitstekende analytische vaardigheden.
  • Ervaring in project-/productbeheer is een pluspunt.
  • Ervaring in consultancy is een pluspunt.
  • Sterke mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden in het Frans of Nederlands en het Engels.
  • Gedreven, zelfstandig, enthousiast en hands-on zijn met een praktische appreciatie van het volledige hypotheekproces.
  • Getuigt van persoonlijke integriteit, eerlijkheid, betrouwbaarheid, respect en betrokkenheid.

Finance Analyst

De Bank breidt haar bedrijfsactiviteiten. Dit door haar hypotheekverstrekking aan particulieren in Nederland en België verder te ontwikkelen via partnerschappen met de beste servicers en hypotheekverstrekkers op de markt. Om deze strategische initiatieven te ondersteunen, zijn we op zoek naar een Finance Analyst om ons finance team te versterken.

Dit is een uitstekende kans voor gekwalificeerde of semi-gekwalificeerde professionals om zich te vestigen en hun carrière verder te ontwikkelen bij een snelgroeiende bank.

We bieden je een flexibele werkomgeving waar de balans tussen werk en privé belangrijk is, een intellectuele uitdaging die je de kans geeft om te groeien en een competitief pakket.

Duties and responsibilities

  • Het assisteren bij de voorbereiding van dagelijkse en maandelijkse managementrapportages met betrekking tot de verschillende kredietportefeuilles.
  • Het ondersteunen van het team bij de boekhoudkundige analyse en implementatie van nieuwe producten.
  • Het assisteren van het team bij de voorbereiding van de invoer voor de berekening van de verwachte kredietverliezen op de kredietverlenende activiteiten.
  • Bijdragen aan het samenstellen van jaarrekeningen volgens BEGAAP voor lokale verslaglegging en IFRS.
  • Andere taken die van tijd tot tijd door het Finance management team kunnen worden bepaald.

Required knowledge, skills, and experience

  • Vaardigheid in Microsoft Office-toepassingen.
  • Boekhoudkundige kwalificaties of het behalen van een dergelijke kwalificatie, eventueel met financiële of audit-werkervaring.
  • Ervaring met de boekhouding van kredietportefeuilles zoals Nederlandse en Belgische hypotheekboekhouding wordt als een pluspunt beschouwd.
  • Sterke communicatieve vaardigheden in het Engels (geschreven en gesproken). Professionele kennis van het Frans of het Nederlands.

Inbound Customer Service Officer

Ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging? Een boeiende werkomgeving waar je al je passie voor bank gerelateerde onderwerpen kwijt kunt? Laat ons je dan meer over ons vertellen.
Wij zijn MeDirect!
De sleutel van ons – en hopelijk jouw – succes is dat we werken met mensen voor mensen. Collegialiteit, diversiteit en teamwork zijn enkele van de aspecten die je zal terugvinden in onze Belgische Customer Service afdeling. In nauwe samenwerking met de Customer Service Manager zal je onze Belgische klanten ondersteunen tijdens hun customer journey. Je komt terecht in een snelgroeiende en innovatieve omgeving, waar je kan meegroeien met ons bruisend en jong team dat gedreven is om een uitstekende klantenservice te bieden.
Zijn shifturen – tussen 9u en 20u – een meerwaarde voor je persoonlijke planning, in combinatie met gestructureerd thuiswerk? En werk je graag in het hartje van Brussel als je op kantoor bent? In dat geval verwelkomen we je graag in ons bedrijf. De functie biedt ook de mogelijkheid om een professioneel getuigschrift Bankbemiddeling (Febelfin – Wet Willems) te behalen.

Duties and responsibilities

  • Werven van nieuwe klanten door het beantwoorden van inkomende telefoongesprekken en het beantwoorden van e-mails van klanten
  • Het beantwoorden en oplossen van vragen van klanten en het escaleren van technische problemen, waarbij je de beste oplossing voor het probleem vindt en uitlegt
  • Klanten voorzien van informatie over de producten en diensten van de bank
  • Het opvolgen van instructies van klanten, waaronder betalingen, het plaatsen van transacties, het overdragen van beleggingsportefeuilles en het openen en sluiten van rekeningen
  • Ondersteuning van de marketingstrategie van de bank door middel van diverse campagnes gericht op spaar- en vermogensproducten

Required knowledge, skills, and experience

  • Moedertaal Frans
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden in het Engels en Nederlands zijn een pluspunt
  • Eerdere ervaring in een klantenservicerol wordt als een pluspunt beschouwd