Marketing Strategist Dutch Retail market – Manager

We staan op het punt om de Nederlandse markt te betreden. We willen Nederlandse klanten dezelfde innovatie en disruptie bieden als onze Belgische klanten. Om onze ambitie en ons team te versterken hebben we een capabele marketing strateeg nodig.

In deze veelzijdige functie sta je aan het begin van deze spannende reis. Het ontwikkelen van onze (go-to) market-, communicatie-, en mediastrategie. Uiteraard werk je nauw samen met ons team in Nederland, alsook met collega’s in België en Malta: Marketing & CRM teams, evenals andere interne stakeholders (product managers, legal/compliance, Operationele afdelingen, etc.). Je beheert ook de relatie met de partners die MeDirect ondersteunen bij de uitvoering van haar strategie: creatief bureau, mediabureau, PR bureau, etc. Je rapporteert aan de Head of Dutch Retail Market.

Wij kunnen u een flexibele werkomgeving bieden waar het evenwicht tussen werk en privéleven belangrijk is, met een intellectuele uitdaging waardoor u kunt groeien, evenals een competitief pakket.

Duties and responsibilities

  • Het onderzoeken, ontwikkelen en communiceren van een strategisch marketingplan om te voldoen aan de doelstellingen van MeDirect Bank om haar producten te lanceren en te introduceren op de Nederlandse Retailmarkt.
  • Samenwerken met verschillende teams (voornamelijk marketing) om deze plannen, inspanningen, campagnes uit te voeren.
  • Het geven van analyses en aanbevelingen aan het marketing- en communicatieteam om onze inspanningen te optimaliseren en de groei te vergroten.
  • In nauwe samenwerking met het marketingteam in België, het leiden en optimaliseren van marketinginspanningen en klantencampagnes voor MeDirect Bank in Nederland.
  • Het afstemmen van de marketinginspanningen met de algemene business.
  • Gebruik van feedback van klanten om klanttevredenheid te waarborgen en verbeteringen voor te stellen.
  • Voorspellen van markttrends.
  • Helpen bij het vormgeven van de positionering en het verhaal van het merk terwijl het juiste publiek wordt aangesproken.
  • Analyseren van de belangrijkste prestatie-indicatoren voor verkoop en marketing.

Required knowledge, skills, and experience

  • Bachelorsdiploma in marketing, communicatie of aanverwante richting.
  • Minimaal 8 jaar ervaring als marketing strateeg, (online) marketing manager, marketing consultant of vergelijkbare rol. Bij voorkeur bij een bank en/of makelaar.
  • Ervaring met financiële producten zoals sparen, beleggen, pensioen, betalen en hypotheken heeft de voorkeur.
  • Creatieve en data-gedreven denker die niet bang is om gedurfde stappen te zetten.
  • Bewezen staat van dienst op het gebied van projectmanagement en veel oog voor detail.
  • Diepgaande kennis van CRM-software en contentmanagementsystemen.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.